Zeszyty ekologiczne

Zeszyty ekologiczne

Piotr Skubała, Ryszard Kulik, Iwona Kukowka i Marek Kaczmarzyk
Bystra 2010
Trzy zeszyty (razem 312 stron)

Publikacje przygotowano z myślą o nauczycielach, edukatorach, wychowawcach oraz wszystkich osobach związanych z realizacją edukacji ekologicznej. W założeniu stanowi ona bowiem praktyczny przewodnik po metodach pracy wychowawczej spełniającej kluczowe idee głębokiej ekologii.

Zeszyt 1:

Zrozumieć przyrodę na nowo. 10 zasad jak uczyć o przyrodzie, by budować motywację do działań ekologicznych

Piotr Skubała, Iwona Kukowka

10 pięknych, prostych i nad wyraz skutecznych zasad organizacji procesu nauczania o przyrodzie tak, by jego efektem była silna i głęboka motywacja do podejmowania działań prośrodowiskowych (wraz ze scenariuszami zajęć).

Pobierz PDF | 1,3 MB

Zeszyt 2:

Zrozumieć siebie na nowo. 10 zasad jak uczyć o przyrodzie, by poszerzyć swoje małe Ja

Ryszard Kulik, Iwona Kukowka

Niezwykle głęboka, wieloaspektowa i inspirująca analiza znaczenia prawdziwych relacji z przyrodą dla naszego rozwoju osobistego, dokonana z jednej strony bardzo ciepło i emocjonalnie, z drugiej niezwykle fachowo (wraz ze scenariuszami zajęć).

Pobierz PDF | 1,5 MB

Zeszyt 3:

Ekologiczny projekt w kompetentnej szkole, czyli o szkolnych projektach ochrony lokalnej przyrody realizowanych w ramach kampanii „Szkoły dla przyrody”

Pod red. Marka Kaczmarzyka

Żywy opis najefektywniejszej metody budowania świadomości i motywacji prośrodowiskowej, tj. metody projektu ochrony lokalnych wartości przyrodniczych. Jest on tym cenniejszy, iż wstęp i słowo komentarza poczynił dr Marek Kaczmarzyk, a własnymi doświadczeniami dzielą się sami realizatorzy aż 10 modelowych szkolnych projektów ochrony przyrody realizowanych w ramach Kampanii „Szkoły dla przyrody”.

Pobierz PDF | 4,1 MB

Publikacja została wydana w ramach projektu „Szkoły dla przyrody. Poznaję, szanuję, chronię – kampanii promującej szkolne projekty ochrony najważniejszych wartości lokalnej przyrody” realizowanej obecnie przez Pracownię na rzecz Wszystkich Istot. Publikacja jest nieodpłatna, gdyż działania w ramach Kampanii „Szkoły dla przyrody” są współfinansowane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Muszą zostać w Ziemi

Rykowisko dla jeleni, nie dla myśliwych, 2016